יום חמישי, 2 בינואר 2014

הדברת נמלים בבית


לא נרצה לפגוע בעבודה שעושות הנמלים, אך כשהן מגיעות לבית שלנו, פעולות הדברה נחוצות כדי לקטול אותן ולהחזיר את הבית למצבו הרגיל- נטול נמלים. ההדברה מונעת גם חזרה שלהן בשנית.

נמלים הן החיות הכי חרוצות על פני כדור הארץ. הן כה חרוצות, שיש לנו סיפור עם משל שמסביר על היתרון בלהיות חרוץ כמוהן. משום כך, לעולם לא נרצה לעשות משהו שיפגע בעבודה שהן עושות, אבל כאשר הן חודרות לבית שלנו ופוגעות באורח החיים שלנו, פעולות הדברת נמלים הן נחוצות כדי לקטול אותן וכדי לוודא שהן לא יחזרו בשנית, לפחות לתקופה של כמה חודשים.
יש אנשים שלא מייחסים חשיבות רבה להופעת נמלים בסביבת הבית שלהם. לעניות דעתם, שימוש נקודתי בתרסיס שקונים בסופר יעשה את העבודה, אך הם אינם לוקחים בחשבון ששרשרת הנמלים הגיעה ממקומות רחוקים יותר ונסתרים לעין, שרק מדביר מקצועי יכול להגיע אליהם. כל חריץ באדמה או בקיר הוא פתח לנמלים, ויש לבצע הדברה באופן מקצועי כדי לשמור על הבית לתקופה ארוכה.
אם כן, את הנמלים אפשר למצוא בשלל מקומות בתוך הבית ובסביבה החיצונית שלו, והסיבה שאנחנו לבדנו עם פחית ריסוס ביד לא מצליחים לטפל בבעיה, היא שאנחנו לא מבינים את תהליך ההתפתחות של הנמלים וצורת העבודה שלהן. התפתחות הנמלים כוללת ארבעה שלבים: ביצים, רימות, גלמים, בוגרים. הגודל משתנה לפי סוג הנמלה והאופי שלה.
בארץ יש יותר מ 150 סוגים של נמלים, והן נמצאות באזורים שונים, פתוחים וסגורים כאחד.

האופן שבו הנמלים פועלות הוא מרתק במיוחד וגם מורכב, ולכן הדברת נמלים צריכה להיעשות בצורה מקצועית. 

מלבד הנמלים שאנחנו רואים על פני השטח, יש גם קנים שהן יוצרות ומתבססות בו, ומשם מגיעות עוד ועוד שיירות של נמלים. אם לא ננקוט באמצעים הנכונים, הן יוכלו לפלוש לארון הבגדים שלנו, לאוכל, לרהיטים וכדומה, וכאן כבר יש בעיה בריאותית.
ניתן לבצע הדברה בכמה דרכים, אך לפני כן צריך לבדוק את השטח ולראות מהיכן הנמלים מגיעות. בהתאם לכך, בודקים את האופציות השונות ובוחרים את זו שתיתן את הפתרון הכי טוב. חשוב לציין כי המטרה בהדברה היא לא תמיד להרוג את הקן ואת כל הנמלים המשתייכות לו; מספיק להרוג את המלכה, כי כשהיא תלך, הנמלים העובדות שלה יעזבו את המקום.

היום, הדברה לא חייבת להיות רעילה או מסריחה, ויש אפשרות להשתמש בחומרי ריסוס נטולי ריח, שגם לא פוגעים באיכות הסביבה. 

על כן, לא צריך לעזוב את הבית.

כדי להשלים את עבודות ההדברה, כדאי לנקות את הבית ביסודיות בתום התהליך. יש לשים דגש על אזורי המזון ולבדים שמשתמשים בהם, לרבות בגדים, מגבות ומצעים.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה